Knowledge Base Logo Knowledge Base

Hoe stel ik het endpoint ID van mijn klant in?

Voor een effectieve facturatie via het Peppol-netwerk is het essentieel om het Peppol Endpoint ID van je klant correct in te stellen. Dit zorgt ervoor dat je factuur nauwkeurig wordt afgeleverd in de specifieke digitale brievenbus van het Peppol-netwerk van je klant, vergelijkbaar met het invoeren van een correct e-mailadres voor het versturen van een e-mail.

Meer informatie hierover vind je in de volgende artikelen:

Gebaseerd op BTW nummer

In 95% van de gevallen wordt het Peppol Endpoint ID automatisch gegenereerd door ons systeem wanneer je het BTW-nummer van je klant invoert. Dit betekent dat het systeem het BTW-nummer gebruikt om een corresponderend Peppol ID aan te maken, waardoor het proces sterk vereenvoudigd wordt.

Niet gebaseerd op BTW nummer

Als het nodig is om een aangepast Endpoint ID in te voeren omdat dit afwijkt van het standaard BTW-nummer van de klant, kun je als volgt te werk gaan

  1. Ga naar het venster “Klant toevoegen” of “Klant wijzigen”.
  2. Open de sectie “Financiële gegevens”.
  3. Hier kun je een aangepast Peppol Endpoint ID voor je klant invullen.

🖼️ Invoervenster voor financiële gegevens in NumNum

Meer informatie

Voor meer informatie over het vinden van het correcte Peppol Endpoint ID van je klant, raadpleeg het volgende artikel

Door deze stappen zorgvuldig te volgen, zorg je ervoor dat je facturatieproces via Peppol efficiënt en zonder fouten verloopt. Dit draagt bij aan een betere betrouwbaarheid en professionaliteit in je zakelijke transacties.